Bukovská trať

Bukovska
Mapa bukovské tratě
(velká na proklik)

Blovice – sběrný dvůr, směr staré hřiště, Kamensko.

1 Křižovatka nad Polankou – napojení na žlutou turist. přes lávku k mlýnu ve Zdemyslicích.

Zdemyslice náves – možnost občerstvení, dále po žluté k žel. přejezdu, před závorami doleva, pokračujme po modré turist.

V Podhájí odbočit doleva na Blovice (stále po modré turist.)

Stoupání v lese, po výjezdu z lesa po 250 m doprava kolem výkupny železa „po staré cestě“ do Seče.

V Seči doleva, po 300 m doprava na Nepomuk.

Podjedem pod cestou a po 250 m doleva na Choc. újezd – napojení na žlutou turist.

Okolo chat v Podhrází, přes les SUŠ po žluté do Bzí. Zde napojení na cyklostezku -2150-.

Kolem Jezevčí skály, přes Kopaniny, Částkov do Svárkova.

Na kraji Svárkova 2x doleva, pokračování po cyklostezce -2148- do Jarova.

Těsně před Jarovem doprava na červenou turist.

2 Přejedeme cestu na Kokořov, pokračujeme přes pole, louku až k Prádlu. Zde najedeme na asfalt a zároveň červenou turist.

Po červené turist až pod Zelenou Horu (pozor přejetí hl. cesty Plzeň – Nepomuk).

Pod Zelenou Horou doprava na asfalt (směr Nepomuk) a po 200 m doleva nahoru. U Zelené Hory občerstvení.

Odtud pokračujeme po modré turist. přes Klášter (další možnost občerstvení) a Dubeč k památníku US letců.

Vjedeme do přírod. parku Buková hora, kde se napojíme (doleva) na asfaltku ze Srb, vedoucí po zelené turist.

Mineme nejvyšší bod tratě (Buková hora – 650 m. n. m.) a po sjetí z kopce odbočíme na křižovatce doprava – napojení na cyklostezku -2148-, po které dojedeme do Ždírce.

Pokračujeme doleva směr Blovice, občerstvíme se ve ždírecké hospodě a na křižovatce na Blovice a Ždár 3 pojedeme okolo obec. úřadu po úzkých panelech do Smederova; po výjezdu za lávkou odbočíme doleva a při břehu Úslavy objedeme dva chovné rybníčky.

Okolo chat vystoupáme na náves ve Smederově a pokračujeme po asfaltu doprava na Žďár; za hřbitovem doprava a pod Ždírcem doleva ke hřišti. Zprava objedem hřiště a přes louku se dostaneme k lávce. Za lávkou 4 doleva a po louce pod Mytí k chatám.

Před chatou proti nám uhneme doprava, vjedeme do lesa a po vyšlapané stezce (technicky náročnější) projedeme vedle žel. tratě k chatám v Srbech a dále lesem až do obce Srby.

Zde se (asi 150 m za žel přejezdem) napojíme na zelenou turist. V Srbech u zrcadla odbočíme doleva, přejedeme Úslavu a dále doleva po zelené turist.

Za domkama opustíme zelenou turist. a po asfaltce se dostaneme do lesa (chatová oblast Vilémov), lesem dojedeme až do chat ve Žďáře.

Na konci chat. oblasti ve Žďáře odbočíme doprava a po lesní cestě se dostaneme do Louňové.

Projedeme kolem koupaliště a za hospodou odbočíme doleva směr Smederov (po cyklostezce -2149-).

Asi po 200 m zahneme doprava na polní cestu a přes kopec Nad Dřevnicí dojedeme do Hradišťské Lhotky.

Ve Lhotce doleva, vlevo mineme tenis kurt, pak doprava na polní cestu, projedeme pod kopcem Oběšený a najedeme na cestu z Hrad Újezdu do Blovic a už se těšíme na cíl v Blovicích.

1. zkrácení

Po vyjetí z lesa SUŠ nepokračujeme do Bzí, ale po cyklostezce -2145- do Chocenic, přes Hladoměř, Novou Huť, Vlčice do Blovic.

2. zkrácení

Na kraji Jarova na červenou turist. (doprava), ale pokračovat rovně po cyklostezce -2148- do Měcholup, přes Bukovou horu do Blovic. (Přes Chocenice, nebo Vlčice.)

3. zkrácení

Na návsi na Smedenově rovnou po cyklostezce -2040- do Hradišťské Lhotky; před vsí doleva na polní cestu a pod Oběšeným do Blovic.